Werkgevers

Hoe mooi zou het zijn als medewerkers..

  • moeilijkheden kunnen bespreken voordat ze groot en problematisch worden?
  • zich kunnen voorbereiden op lastige situaties zodat ze daar beter mee om kunnen gaan?
  • sneller bij kunnen sturen om hun ambities waar te maken?
  • net dat extra steuntje in de rug krijgen om zich te ontwikkelen?

Met onze flexibele, eenmalige, praktische coaching sessies helpen we medewerkers snel bij te sturen zodat ze zelf weer goed verder kunnen.


Hoe werkt One Session?

Stel dat een medewerker ergens mee zit, dan kan hij of zij op korte termijn een 1-op-1 sessie boeken met een ervaren psycholoog. 

Wij gebruiken hiervoor de Single Session methode, gericht op wat er nu speelt en hoe de medewerker daar na de sessie zelf mee verder kan. 

Zo kun je als organisatie niet alleen verzuim en uitval voorkomen, maar ook betrokkenheid, energie en productiviteit verhogen.

Zo eenvoudig zet je One Session in

  • We maken een pakket op maat voor jouw organisatie.
  • Met de bedrijfscode kunnen medewerkers zelf online een digitale sessie boeken.
  • Je krijgt van ons anonieme feedback over elke sessie.
  • We denken graag met je mee en zijn dagelijks bereikbaar voor overleg. Bijvoorbeeld over het Inzetten en onder de aandacht brengen van de sessies.

Lees ook de veelgestelde vragen

Wil je de mogelijkheden voor jouw organisatie bespreken?

Je kunt me mailen: helen@onesession.nl 
en bellen: +31 20-2445-216.

Je kunt ook direct een videocall boeken in mijn agenda.
Na het boeken krijg je de Zoom-link in de bevestigingsmail.  

Pijlers van de SST-methode

Iedereen komt hobbels en kuilen in het leven tegen, positief en negatief. Soms kun je daar wat hulp bij gebruiken. Één gesprek met een ervaren psycholoog op het moment dat er wat speelt kan genoeg zijn om je weer op weg te helpen. Dit zijn de pijlers van de SST-methode:

timing

Snelle beschikbaarheid van de sessies, gericht op de huidige situatie; ‘help at the point of need’.

kwaliteit

One Session coaches zijn ervaren, breed opgeleide psychologen en we werken met een beproefde methode

regie

Nadruk op zelfredzaamheid en eigen verantwoordelijkheid en regie van medewerkers.

privacy

Sessies zijn 100% vertrouwelijk, zo kunnen ook gevoelige onderwerpen snel aangepakt worden.

Direct starten zonder abonnements kosten?

Meteen toegang tot professionele, effectieve, persoonlijke coaching en 100% flexibel. Je betaalt maandelijks de gebruikte sessies, of dat er nu 100 of 2 zijn. 
Wil jij je mensen optimaal ondersteunen op het moment dat er wat speelt? Vul je gegevens in, dan regelen we dat binnen één werkdag.

  • Binnen 24 uur na de opdrachtbevestiging een bedrijfscode waarmee medewerkers een sessie kunnen boeken. 
  • € 249 excl. btw. per sessie.
  • Betaal maandelijks alleen de gebruikte sessies.

Vul het formulier in en ontvang binnen 24 uur een opdrachtbevestiging en informatie over het pakket.


Deskundig, efficiënt en persoonlijk

Flexibel

  • Je kiest zelf het aantal sessies dat je jouw medewerkers aan wilt bieden.
  • Je krijgt een code waarmee medewerkers zelf een sessie kunnen boeken met een coach naar keuze.
  • Elke sessie staat op zich en helpt je medewerkers vooruit met wat er op dat moment speelt.

Lees ook de veelgestelde vragen

Als HR/leidinggevende wil je:
  • Goed voor jouw mensen zorgen, zodat ze gezond, gemotiveerd en betrokken zijn.
  • Ervoor zorgen dat mensen graag bij je werken en op de goede plek zitten, zodat ze maximaal bijdragen.
Dat kan lastig zijn:
  • Lange coachingstrajecten, ingewikkelde procedures en trainingen voor de hele afdeling kosten veel tijd en geld.
  • Medewerkers zijn vaak geneigd hun mentale problemen voor zich te houden.
  • Je hebt een tekort aan tijd en budget om alle hulp te bieden die gevraagd wordt.
  • Externe omstandigheden hebben invloed op de (te) hoge werkdruk en kunnen leiden tot burn-outs en andere problemen.
De negatieve gevolgen:
  • Je kunt jouw mensen niet goed ondersteunen.
  • Productiviteit en tevredenheid gaan omlaag.
  • Het verzuim stijgt en daardoor ook de kosten en de werkdruk op collega’s.
  • Er ontstaat een negatieve wisselwerking tussen organisatie en medewerkers.
Wij bieden:
  • Direct een persoonlijk gesprek over wat er nú speelt.
  • Ervaren, deskundige coaches maken elke sessie effectief.
  • Elke sessie is compleet en to the point.
  • Wij reiken de werknemer concrete handvatten aan.
  • De werknemer boekt zelf een afspraak met ons.
De positieve gevolgen:
  • Jouw mensen krijgen ondersteuning op maat op het moment dat ze dat nodig hebben.
  • Jouw mensen kunnen zelf de verantwoordelijkheid nemen en hulp inschakelen in een paar simpele stappen.
  • Je zorgt dat mensen het beste uit zichzelf halen.
  • Daarmee krijg je een gezonde organisatie waar mensen zich gezien en gewaardeerd voelen.

Investeer in goede geestelijke gezondheid van je mensen

“Het aanhouden van stress kan leiden tot fysieke en geestelijke uitputting, kan de werktevredenheid en prestaties van werknemers in gevaar brengen en kan van invloed zijn op de productiviteit en gezondheid van de organisatie.

De kosten van een slechte geestelijke gezondheid op de werkplek zijn enorm, ongeacht de sector.

Investeren in preventie betreffende geestelijke gezondheid op de werkplek heeft een positieve impact op de korte en lange termijn voor werknemers, werkgevers en de samenleving.

79%

79% van de Europese managers is bezorgd over stress op de werkplek.

28%

28% van de werknemers denkt dat hun werkgever niet geïnteresseerd is in hun geestelijk welzijn.

30%

30% van de Europese organisaties heeft een beleid gericht op werkstress.

17%

17% van de medewerkers in Europa ervaart dagelijks stress.

Bron: Mental Health Europe / mhe-sme.org

Veelgestelde vragen

Hoe kan één sessie genoeg zijn?

One Session heeft de Single Session Therapy methode naar Nederland gebracht. Onze psychologen zijn getraind om iedere sessie effectief te laten zijn. In de meeste gevallen heeft de medewerker dan ook al na 1 sessie zelfvertrouwen herwonnen en inzicht verworven. Hierdoor kan de werknemer mentaal fitter en positiever omgaan met de situaties waarmee hij voor de sessie nog moeite had.

Het doel van de sessie is te zorgen dat de medewerker kan bijsturen in de gewenste richting. Wij zetten onze expertise in om de medewerkers te helpen hun expertise in te zetten.
Soms is het al genoeg om herinnerd te worden aan de eigen vaardigheden, en hoe deze in de huidige situatie te gebruiken zijn. Soms ontbreekt het aan informatie en vaardigheden die in de huidige situatie nodig zijn. Wij helpen dan de situatie te verhelderen. We kunnen adviezen en informatie geven. We kijken samen hoe de omgeving kan helpen. We bespreken welke concrete stappen de medewerker na de sessie kan zetten.
Veranderingen gaan meestal geleidelijk, en gebeuren vooral buiten de sessie, niet in de sessie. Één sessie kan genoeg zijn om te zorgen dat de medewerker weer verder kan.

Voor wie zijn de sessies geschikt?

SST sessies zijn geschikt voor medewerkers en leidinggevenden die snel een persoonlijk en praktisch gesprek willen over wat er nu speelt. De sessies zijn oplossingsgericht en actiegericht. Ze kunnen zowel ingezet worden om problemen op te lossen als voor ontwikkeling.

Onze coaches bemiddelen niet tussen de medewerkers en de organisatie, maar richten zich op wat de medewerker zelf kan doen om de situatie te veranderen in de gewenste richting. 
De sessies zijn dus geschikt voor medewerkers die zelf de verantwoordelijkheid willen nemen voor hun eigen ontwikkeling en oplossingen.

SST Coaching is niet geschikt voor crisissituaties. Neem bij crisis contact op met de crisisdienst. Voor meer informatie zie: Crisisdienst en crisisopvang.

Waarom een psycholoog als coach?

Onze coaches zijn universitair geschoolde psychologen met ruime ervaring en nascholing. Al onze coaches werken part-time voor One Session, omdat wij het belangrijk vinden dat zij zich hiernaast ook blijven ontwikkelen. Wij kiezen hiervoor omdat wij het belangrijk vinden dat onze coaches een goede theoretische basis bezitten, brede kennis en ervaring hebben en kunnen putten uit veel verschillende modellen en instrumenten.
Lees hier meer over ons team

Hoe kun je als organisatie One Session inzetten?
  • Vrijblijvend – Medewerkers beslissen zelf of, wanneer en over welk onderwerp de sessie gepland wordt.
  • Bij reintegratie – Medewerkers wordt als onderdeel van het reintegratie traject One Session aangeboden.
  • Bij (cultuur) veranderingen – Medewerkers worden geholpen kansen te zien ondanks de vaak aanwezige weerstand tegen verandering.
  • Op inititief van management of hr – Wanneer HR of de manager denkt dat een coaching sessie de medewerker kan helpen
  • Bij beoordelingsgesprekken – Medewerkers zien vaak op tegen functioneringsgesprekken. One Session helpt hen hier juist kansen te zien.
Welke feedback krijgt de organisatie van de sessies?

Eens per week mailen we de feedback van de week ervoor. Dit zijn in ieder geval de 1 tot 5 sterren beoordelingen die de medewerkers anoniem aan het eind van de sessie geven. Als medewerkers daar toestemming voor geven delen we ook de meer uitgebreide feedback van de sessies. 

Afhankelijk van de afspraken die de organisatie met haar medewerkers maakt over anonimiteit kunnen we ook eens per maand een overzicht sturen van de sessies van de afgelopen maand (datum, voornaam en e-mailadres van de medewerker). 

Tegen het eind van het pakket evalueren we met de organisatie. Tussentijds zijn wij ook bereikbaar voor overleg en denken we graag mee hoe de sessies het best in te zetten bij jouw organisatie.

Wat als een medewerker een vervolgsessie wil?

De werkgever bepaalt hoeveel sessies werknemers per jaar mag volgen bij One Session.

Onze methode is er op gericht om medewerkers in een sessie voldoende inzicht en zelfvertrouwen om zelf met de door ons aangereikte tools aan de slag te gaan.
Mensen ervaren vaak wel meteen een gevoel van opluchting na de sessie. Dat kan het aantrekkelijk maken snel weer een nieuwe sessie te boeken. Wij raden medewerkers aan om in plaats daarvan steun te zoeken bij mensen uit de omgeving. Ons advies is altijd om de sessie eerst te laten bezinken. Verandering kost tijd en is een kwestie van oefenen, reflecteren en bijsturen.

Gaandeweg kunnen er natuurlijk weer nieuwe vragen opkomen waarbij medewerkers graag ondersteuning willen hebben.
Ons advies is om medewerkers de mogelijkheid te bieden om een aantal sessies per jaar te boeken en afspraken te maken over de frequentie. Bijvoorbeeld minstens 4 weken tussen 2 sessies.

Waarom videocalls?

We werken met videocalls omdat we daarmee onafhankelijk van de locatie snel, flexibel gesprekken kunnen inplannen. Daarnaast beperken we daarmee het reizen. 

Gun je medewerkers One Session

Neem contact met ons op om de mogelijkheden voor jouw organisatie te bespreken. We zijn op werkdagen tussen 9.00 en 18.00 telefonisch bereikbaar en we reageren binnen 24 uur op alle mail.

Email

info@onesession.nl

Telefoon

+31 20-2445-216

Postadres

Keizersgracht 638 Amsterdam