Leidinggevenden / HR

Coaching kan sneller, beter en gemakkelijker

De kern van goede coaching is dat je weer de hoop, energie en praktische instrumenten hebt om verder te kunnen. 
Met de goede mensen en methode kan dat in één flexibel te boeken sessie. 
Zo kunnen meer medewerkers in een vroeg stadium bijsturen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Niet wachten tot de burn-out, maar actie ondernemen bij ‘een steentje in je schoen’ zodat je productief, energiek en betrokken blijft.
  • Snel de knoop ontwarren; wat kan ik controleren en wat niet? Wat is mijn aandeel? Wat is mijn verantwoordelijkheid en wat kan ik nu doen om de situatie te veranderen?
  • Je uitspreken in plaats van je terugtrekken in moeilijke situaties.
  • Net dat extra duwtje in de rug om je verder te ontwikkelen en de volgende stap te zetten.

Ja, één sessie kan echt werken

  • Met een deskundige, ervaren, onafhankelijke gesprekspartner.
  • Met een bewezen effectieve gespreksstructuur.
  • Met betrouwbare beschikbaarheid op korte termijn.
  • Met de wetenschap van twee kanten dat dit hét gesprek is.

Zo eenvoudig zet je One Session in

  • Als organisatie koop je een strippenkaart.
  • Met de bedrijfscode kunnen medewerkers zelf online een digitale sessie boeken.
  • Je krijgt van ons anonieme feedback over de sessie.
  • We denken met je mee en zijn dagelijks bereikbaar voor overleg, bijvoorbeeld over het Inzetten en onder de aandacht brengen van de sessies.

Lees ook de veelgestelde vragen

Wil je de mogelijkheden voor jouw organisatie bespreken?

Je kunt me mailen: [email protected] 
en bellen: +31 20-2445-216.

Je kunt ook direct een videocall boeken in mijn agenda.
Na het boeken krijg je de Zoom-link in de bevestigingsmail.  

Ondersteun je mensen wanneer ze dat nodig hebben

  • Hoe groot of klein de organisatie ook is.
  • Geen lange trajecten, geen ingewikkelde protocollen. maar meteen aan de slag.
  • Als je wilt vandaag nog.

Deskundig, efficiënt en persoonlijk

Met optimistische en vooruitdenkende werknemers zijn de mogelijkheden eindeloos.

Flexibel

  • Je kiest zelf het aantal sessies dat je jouw medewerkers aan wilt bieden.
  • Je krijgt een code waarmee medewerkers zelf een sessie kunnen boeken met een coach naar keuze.
  • Elke sessie staat op zich en helpt je medewerkers vooruit met wat er op dat moment speelt.

Laagdrempelig

  • Voor je medewerkers; ze kunnen zelf de sessie boeken als ze die nodig hebben.
  • Voor de organisatie; je kunt beginnen met een paar sessies en kijken hoe het voor jullie werkt.
  • Je krijgt wat je nodig hebt en zit nergens aan vast.

Lees ook de veelgestelde vragen

Pilot-pakket

De beste manier om erachter te komen hoe SST-Coaching voor je organisatie kan werken is door het te ervaren. 
Dat kan eenvoudig met ons pilot-pakket. 

  • Binnen 24 uur na de opdrachtbevestiging een bedrijfscode waarmee medewerkers een sessie kunnen boeken. 
  • 10 sessies / € 1750 excl. btw.

Vul het formulier in en ontvang binnen een uur een vrijblijvende offerte/opdrachtbevestiging en informatie over het pakket.

Als HR/leidinggevende wil je:
  • Goed voor jouw mensen zorgen, zodat ze gezond, gemotiveerd en betrokken zijn.
  • Ervoor zorgen dat mensen graag bij je werken en op de goede plek zitten, zodat ze maximaal bijdragen.
Dat kan lastig zijn:
  • Lange coachingstrajecten, ingewikkelde procedures en trainingen voor de hele afdeling kosten veel tijd en geld.
  • Medewerkers zijn vaak geneigd hun mentale problemen voor zich te houden.
  • Je hebt een tekort aan tijd en budget om alle hulp te bieden die gevraagd wordt.
  • Externe omstandigheden hebben invloed op de (te) hoge werkdruk en kunnen leiden tot burn-outs en andere problemen.
De negatieve gevolgen:
  • Je kunt jouw mensen niet goed ondersteunen.
  • Productiviteit en tevredenheid gaan omlaag.
  • Het verzuim stijgt en daardoor ook de kosten en de werkdruk op collega’s.
  • Er ontstaat een negatieve wisselwerking tussen organisatie en medewerkers.
Wij bieden:
  • Direct een persoonlijk gesprek over wat er nú speelt.
  • Ervaren, deskundige coaches maken elke sessie effectief.
  • Elke sessie is compleet en to the point.
  • Wij reiken de werknemer concrete handvatten aan.
  • De werknemer boekt zelf een afspraak met ons.
De positieve gevolgen:
  • Jouw mensen krijgen ondersteuning op maat op het moment dat ze dat nodig hebben.
  • Jouw mensen kunnen zelf de verantwoordelijkheid nemen en hulp inschakelen in een paar simpele stappen.
  • Je zorgt dat mensen het beste uit zichzelf halen.
  • Daarmee krijg je een gezonde organisatie waar mensen zich gezien en gewaardeerd voelen.

Lees ook de veelgestelde vragen

Investeer in goede geestelijke gezondheid van je mensen

“Het aanhouden van stress kan leiden tot fysieke en geestelijke uitputting, kan de werktevredenheid en prestaties van werknemers in gevaar brengen en kan van invloed zijn op de productiviteit en gezondheid van de organisatie.

De kosten van een slechte geestelijke gezondheid op de werkplek zijn enorm, ongeacht de sector.

Investeren in preventie betreffende geestelijke gezondheid op de werkplek heeft een positieve impact op de korte en lange termijn voor werknemers, werkgevers en de samenleving.

79%

79% van de Europese managers is bezorgd over stress op de werkplek.

28%

28% van de werknemers denkt dat hun werkgever niet geïnteresseerd is in hun geestelijk welzijn.

30%

30% van de Europese organisaties heeft een beleid gericht op werkstress.

17%

17% van de medewerkers in Europa ervaart dagelijks stress.

Bron: Mental Health Europe / mhe-sme.org

Veelgestelde vragen

Hoe kan één sessie genoeg zijn?

One Session heeft de Single Session Therapy methode naar Nederland gebracht. Onze psychologen zijn getraind om iedere sessie effectief te laten zijn. In de meeste gevallen heeft de medewerker dan ook al na 1 sessie zelfvertrouwen herwonnen en inzicht verworven. Hierdoor kan de werknemer mentaal fitter en positiever omgaan met de situaties waarmee hij voor de sessie nog moeite had.

Het doel van de sessie is te zorgen dat de medewerker kan bijsturen in de gewenste richting. Wij zetten onze expertise in om de medewerkers te helpen hun expertise in te zetten.
Soms is het al genoeg om herinnerd te worden aan de eigen vaardigheden, en hoe deze in de huidige situatie te gebruiken zijn. Soms ontbreekt het aan informatie en vaardigheden die in de huidige situatie nodig zijn. Wij helpen dan de situatie te verhelderen. We kunnen adviezen en informatie geven. We kijken samen hoe de omgeving kan helpen. We bespreken welke concrete stappen de medewerker na de sessie kan zetten.
Veranderingen gaan meestal geleidelijk, en gebeuren vooral buiten de sessie, niet in de sessie. Één sessie kan genoeg zijn om te zorgen dat de medewerker weer verder kan.

Voor wie zijn de sessies geschikt?

Iedereen heeft baat bij mentale gezondheid, dus ook jouw bedrijf en medewerkers. SST-coaching is voor iedereen relevant, functie en niveau doen er niet toe. Dankzij onze sessies worden inzichten verworven, tools aangereikt en concrete stappen gezet. Zo kan je medewerker weer sterker vooruit. Dat is goed voor de schoonmaker, de directeur, de manager én de administratief medewerker.

Voor de effectiviteit van de sessie is het wel belangrijk dat de medewerker een concrete hulpvraag heeft. Een situatie waar hij slecht mee om kan gaan. Een gevoeld dat hem dwars zit. Een persoon waar hij moeite mee heeft. Gedrag dat hij wil veranderen. Het kan van alles zijn, als het maar iets is waar de medewerker zelf graag verandering ziet.

Onze coaches bemiddelen niet tussen de medewerkers en de organisatie, maar richten zich op wat de medewerker zelf kan doen om de situatie te veranderen in de gewenste richting. 
De sessies zijn dus geschikt voor medewerkers die zelf de verantwoordelijkheid willen nemen voor hun eigen ontwikkeling en oplossingen.

SST Coaching is niet geschikt voor crisissituaties. Neem bij crisis contact op met de crisisdienst. Voor meer informatie zie: Crisisdienst en crisisopvang.

Waarom een psycholoog als coach?

Onze coaches zijn universitair geschoolde psychologen met ruime ervaring en nascholing. Al onze coaches werken part-time voor One Session, omdat wij het belangrijk vinden dat zij zich hiernaast ook blijven ontwikkelen. Wij kiezen hiervoor omdat wij het belangrijk vinden dat onze coaches een goede theoretische basis bezitten, brede kennis en ervaring hebben en kunnen putten uit veel verschillende modellen en instrumenten.
Lees hier meer over ons team

Waarvoor kun je als organisatie One Session inzetten?

Onze 1-op-1 coaching sessies helpen bedrijven met:

  • Employer Branding – Bedrijven die met One Session werken laten zien dat ze geven om hun medewerkers.
  • Burn-out preventie – One Session helpt medewerkers om op tijd hun gedachtes en/of gedrag aan te passen om een burn-out te voorkomen.
  • Betere werksfeer – One Session helpt medewerkers opener en eerder te communiceren wat de werksfeer ten goede komt.
  • Effectievere beoordelings- en functioneringsgesprekken – One Session helpt medewerkers en managers echt waarde te halen uit deze gesprekken.
  • Cultuur verandering & reorganisatie– One Session helpt de weerstand die verandering teweeg kan brengen te kanaliseren.
Hoe kun je als organisatie One Session inzetten?
  • Vrijblijvend – Medewerkers beslissen zelf of, wanneer en over welk onderwerp de sessie gepland wordt.
  • Bij reintegratie – Medewerkers wordt als onderdeel van het reintegratie traject One Session aangeboden.
  • Bij (cultuur) veranderingen – Medewerkers worden geholpen kansen te zien ondanks de vaak aanwezige weerstand tegen verandering.
  • Op inititief van management of hr – Wanneer HR of de manager denkt dat een coaching sessie de medewerker kan helpen
  • Bij beoordelingsgesprekken – Medewerkers zien vaak op tegen functioneringsgesprekken. One Session helpt hen hier juist kansen te zien.
Welke feedback krijgt de organisatie van de sessies?

Eens per week mailen we de feedback van de week ervoor. Dit zijn in ieder geval de 1 tot 5 sterren beoordelingen die de medewerkers anoniem aan het eind van de sessie geven. Als medewerkers daar toestemming voor geven delen we ook de meer uitgebreide feedback van de sessies. 

Afhankelijk van de afspraken die de organisatie met haar medewerkers maakt over anonimiteit kunnen we ook eens per maand een overzicht sturen van de sessies van de afgelopen maand (datum, voornaam en e-mailadres van de medewerker). 

Tegen het eind van het pakket evalueren we met de organisatie. Tussentijds zijn wij ook bereikbaar voor overleg en denken we graag mee hoe de sessies het best in te zetten bij jouw organisatie.

Wat als een medewerker een vervolgsessie wil?

De werkgever bepaalt hoeveel sessies werknemers per jaar mag volgen bij One Session.

Onze methode is er op gericht om medewerkers in een sessie voldoende inzicht en zelfvertrouwen om zelf met de door ons aangereikte tools aan de slag te gaan.
Mensen ervaren vaak wel meteen een gevoel van opluchting na de sessie. Dat kan het aantrekkelijk maken snel weer een nieuwe sessie te boeken. Wij raden medewerkers aan om in plaats daarvan steun te zoeken bij mensen uit de omgeving. Ons advies is altijd om de sessie eerst te laten bezinken. Verandering kost tijd en is een kwestie van oefenen, reflecteren en bijsturen.

Gaandeweg kunnen er natuurlijk weer nieuwe vragen opkomen waarbij medewerkers graag ondersteuning willen hebben.
Ons advies is om medewerkers de mogelijkheid te bieden om een aantal sessies per jaar te boeken en afspraken te maken over de frequentie. Bijvoorbeeld minstens 4 weken tussen 2 sessies.

Waarom videocalls?

We werken met videocalls omdat we daarmee onafhankelijk van de locatie snel, flexibel gesprekken kunnen inplannen. Daarnaast beperken we daarmee het reizen. 

Hoe wordt One Session ontvangen?

Dit zeggen professionals over One Session

Gun je medewerkers One Session

Neem contact met ons op om de mogelijkheden voor jouw organisatie te bespreken. We zijn op werkdagen tussen 9.00 en 18.00 telefonisch bereikbaar en we reageren binnen 24 uur op alle mail.